COMPROMÍS PER RESOLDRE L’ACCÈS A GARRIGÀS DES DE LA N-II

L’estat farà una rotonda a nivell per resoldre els riscos de l’accés

de la NII a Garrigàs; Creixell a Borrassà i Palau de Santa Eulàlia

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espanyol s’ha compromès a redactar i licitar, en el termini d’un any, el projecte executiu per la construcció d’una rotonda a nivell a l’encreuament de la carretera NII amb els accessos als municipis de Garrigàs, el nucli de Creixell a Borrassà i Palau de Santa Eulàlia.

 

Aquesta rotonda servirà per eliminar els riscos existents en aquesta cruïlla. Es preveu que sigui una realitat l’any vinent, 2023.

 

El cap de la demarcació a Catalunya, Vicente Vilanova i el cap de la Unitat de Girona, Jorge Verdú del Ministeri de Transports han anunciat el compromís de l’estat de tirar endavant aquest projecte en el decurs d’una visita feta sobre el terreny, aquesta setmana. Aquesta trobada havia estat demanada per les alcaldies dels tres pobles.

 

Des de l’any 1986, ara fa trenta-sis anys, els municipis afectats reclamen una solució efectiva per solucionar els perills d’aquest encreuament. Val a recordar que tots els projectes redactats fins ara, tant els d’iniciativa privada com els promoguts per l’estat espanyol per diverses motius no s’havien fet realitat.

 

Les alcaldies dels tres pobles valoren molt positivament la solució proposada pel ministeri perquè “elimina el risc existent en aquest punt; tindrà un baix impacte paisatgístic en ser una rotonda a nivell i pel compromís del ministeri d’incloure l’obra en el seu pla d’actuació de vies”.

 

Aquesta actuació s’ha planificat en uns terrenys, expropiats per l’estat l’any 2014 en el marc del projecte de desdoblament de la NII i accessos a diferents municipis, que va quedar aturat.

 

També està previst per aquest mateix any, que Xarxa Viària de la Diputació de Girona executi una obra que millorarà el tram inicial de la GIV6226, just a la connexió amb la cruïlla de la NII, on anteriors projectes fallits de Fomento van deixar els primers 340 metres sense l’amplada reglamentària, obligant al pas alternatiu de vehicles just en un tram on hi ha una corba, eliminant un segon risc, que potser no en parlem tant, tanmateix també patim al circular per aquesta via.

 

Alt Empordà, 17 de març de 2022